Tuesday, December 11, 2012

Hobi baru....radio fm

Arghh..akhirnya kembali memblog. Setelah penat serta sedikit blur mata dan jari-jemari ni cek setting kat Blogger ni aku tekadkan nak memblog jugak!!...AAK (ade aku kesah)..hehe

Entri kali ni adalah berkenaan hobi baru aku iaitu mengumpulkan radio lama yang ada double speaker atau istilah lainnya Boombox atau Ghetoblaster...xkesah la nak panggil mana-mana pon janji radio ada dua speaker...yang penting radionya berfungsi kaset rosak wa takde hal punyer..ok moh tengok radio aku yang tak seberapa

1) Telefunken PCR 9
p/s: alamak pic blurr r sori..PCR 8 ker 9..ntah
detail: asalnya aku beli beli radio ni berpunca radio kat umah rosak so igt nak replace dengan menda alah ni. Barang seken jer pon. Akan tetapi radio ni aku tak minat sangat pasal satu speaker. Pastu takde port Auxiliary/ Line in..haha komplen plak..Makanya aku letak radio ni kat umah orang tua aku jer..buat hiasan deco-deco jer..barang rare jugak ni berfungsi plak tu jangan memain.

2) Telefunken PCR 11
Kali ni double speaker yeah...hehe
detail: radio ni masih berfungsi dan memenuhi citarasaku double speaker tersebut. Walau bagaimanapun bunyinyer tak mantap sangat name jer made in Germany. Lagi power sound radio kat belakang tu. Yang lawaknya pernah publish ads kat mudah.my alih-alih buyer tu tanye radio kat belakang tu plak..hehe.

3) National Panasonic RX 5030F
Hehe..sengaja aku seliratkan wayar-wayar tu sebab malas nak kalih...ini lah boombox
detail: radio ni aku beli kat kedai besi burok secara tak sengaja lepas jual botol-plastik kosong...elok jer terbaring aku terus sambar jer la. mase tu fikir kalau radio ni rosak sekalipun dapat jadi display pon ok la. Balik rumah try test cube radio ni ok rupenyer bunyik pon sedap ade port aux lagi tu...aku siap wat speaker untuk laptop nak tengok movie..huhu.

p/s: Item for display only not for sale..hehe

jap ade lagi...last but not least..jeng3

4) National RX F2F
nice and modern...mint condition dan cukup sifat..
detail: radio hitam berkilat ni menarik bagi aku atas faktor brandnyer iaitu National jadi aku pon sebat sebelum orang lain sebat. Beli kat baranga terpakai jer ni. Radionya berfungsi dan kasetnya hanya kedengaran motornya sahaja berpusing sebagaimana keadaan radio-radioku yang lain.

itu sahaja yang dapat aku contengkan dalam entri kali ini disamping aku ade target atau azam seterusnya nak dapatkan 2 buah lagi iaitu model Sanyo dan Sharp. itu pun kalau dimurahkan rezki la.


HMN: takkan ada barang baru kalau takda barang yang lama..
Sekian... :)


No comments:

Post a Comment